Klassiska hästkrafter vs. grävmaskiner

VILKEN ÄR EGENTLIGEN VACKRAST?

 

Den vackra, svettiga, dammiga arbetshästen eller den gula och extremt fula grävmaskinen eller va fan det e för nåt?
Jag hoppas att alla väljer samma bild/väsen som jag!

Nu kommer nämligen ett hatinlägg som jag länge länge gått och tänkt på.
Jag HATAR industrialismens spår, som satt sig i de män som känner sig extremt macho så länge de sitter i en ful maskin. USCH OCH SPOTT.

Jag slogs av det i tötider i Värnamo när skolan skicka dit en såndära maskin som skulle skotta undan snötäcket för att männsikan skulle kunna komma åt och hacka bort istapparna på Västbo (det va ju visserligen bra, eftersom man inte vill att det ska läcka in mögelvatten i våra rum) men hur de gjorde det. Eller de, människorna, kanske inte gjorde det med vilje o flit, det kanske bara e det resultatet man får räkna med om man använder en ful bulldozer eller grävmaskin.
STORA FETA HJULSPÅR SOM KÖTTAT UPP HELA GRÄSMATTAN.
NÄ FY FARAO, LIKADANT SER DET NU UT I VÅR TRÄDGÅRD PÅ LANDET. Man blir ju faktiskt ledsen, stackars kära gräsmattan.

ÄR MASKINERNA SÅ TUNGA OCH OTYMPLGA ELLER ÄR DET MÄNNEN I DE SOM INTE HAR NÅN KÄNSLA FÖR ÖMTÅLIGA MEKANISMER OCH DETALJER?

Oavsett vilket tycke jag att det är sorgligt. Önskar vi fortfarande levde på Stenåldern. I detta syfte är jag faktiskt konservativ! VÄLDIGT KONSERVATIV!

Jag vet ju dock att det inte är möjligt. Men drömma kan man, jag. Och när jag bygger mitt egna framtida hus då ska det tusan användas hästar och cyklar i största möjliga mån. Och solceller ska täcka varenda tak.

Puss till alla Trädkramare!

/ Köttas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0