Plockepinn & Picassos äventyr

Tack vare min kusin Linn, 11 år, har jag återupptäckt Plockepinn OCH Picassos äventyr. Jag var skeptisk till både spal o film innan det sattes igång.. Sådär tonårsskeptisk. Får sluta med det.

Måste dock säga, att veta reglerna ordentligt till Plockepinn gör ju spelet så oändligt mycket roligare. Jag har helt enkelt varit för liten när jag "spelat" det tidigare eller kört med egenpåhittade regler. Inte lika kul!

              

Jag, Morbror Lars och Linn, i stearinljusens sken lyssnandes på Plura & Karla, Eldkvarns Svarta Blogg OCH JAG VANN. 2 av 4 gånger. Beviset ser ni på sista bilden: Johanna = Köttas = Mästarinnan!

 





Manus av Hasse Alfredsson och Tage Danielsson kan det ju inte gå fel. Och med den rollistan sen..

Gösta Ekman. Margareta Krook. Hasse Alfredsson. Magnus Härenstam. Birgitta Andersson. Per Oscarsson. Lena Olin.

Ja, kolla in den, om ni får tillfälle. Jag e iallafall jätteglad att tjocka släkten tjatade upp mig ur sängen för att se den och få en kanonstart på dagen.

Nu jäklar ska vi spela SJUAN!

Wish me Good Luck!


Kommentarer
Postat av: Eva

TJOCKA SLÄKTEN - är det jag?

Glad you liked it!

2010-04-12 @ 22:30:03
Postat av: sjuk Köttas.

det e du du du. eva. inte tjock som i överviktig, mest att ni alla tre tillsammans blir runda o goa. tillsammans. du däremot har väl blivit väldigt smal, har du inte det? du e snygg! jag e sjuk! imon ska jag väva dock. kramar till er alla.

2010-04-13 @ 12:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0