födelsedag

Idag är det min föllsedag som jag nämnde igår. den är bra.
vaknade av sång från tre olika håll, två från mobilen och ett från
andra sidan sängen. vi har vatt på balkongen, solat, och badat i pinjenötter och coca cola.
nu är det så här att klockan slår snart fem, och jag vill äta föllsemidda och baka en tårta.
MEN, köttas den tunga är trött, seg och ont i kroppen har den också. jag föreslog att vi skulle
äta kokt lax och potatis och holland-sås, det ville hon inte. jag frågade då henne:

-Men vad vill du äta då?
-Pitabröd.


pitabröd. det är det ända hon vill ha. jag försökte förklara för henne att det är min
födelsedag och vi måste ju äta middag och baka något. då kommer hon med:

-men melon, melon då?

det är ju också totalt omöjligt. det blir man ju inte mätt på.
det sista förslaget är verkligen det främsta och bästa. jag föreslår
spaggeti och köttfärsås då säger köttas:

-bål!

bål? hon har nu kommit med tre förslag och vi ligger fortfarande i sängen.
pitabröd, bål och melon. enligt hon så är det den röda sommartråden hon följer.
och jag känner den verkligen inte. jag kommer antagligen komma med en uppdatering
för att visa er hur det gick och vad det blev för födelsedagsmidda.

/ LOFFAS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0