I C

Parentes: Vi har inte fått upp några persienner eller rullgardiner i stugan än. Vaknade 04.18 och kisade ut, det var ljust, men mulet. Tråkigt, det var ju så fint väder igår och jag hade gjort upp planer och rutiner men bara soliga sådana. Blaj!
Sen vaknade jag av min, och mammas väckarklocka. Hade bestämt att vi skulle gå runt Älmeberga klockan 8. Mamma somnade om, och jag med, typ. Men sen vaknar jag av nåt rassel. Tror att det är mamma som öppnar dörren. Men det låter från köksdörren, som vi nästan alltid låter vara låst, och det verkligen FÖRSÖKS att komma in, jag blir fan rädd. Tänker att det är en inbrottstjuv. Mamma springer upp, och ropar "Jag kan öppna" och jag som fortfarande e rädd säger "Men vem e det då?".
Ja, det var bara rörmokaren. Han skulle fixa duschen.
Iallafall, vi kom ut på vår promenad, en timme senare än tänkt. Vi går i en knapp timme. Vi träffar hästar och getter.
När vi kommer hem äter vi en efterlängtad frukost och radion står på. Nån gång nämner radioprataren Ingvar Carlsson OCH DÅ GICK DET UPP FÖR MIG ATT JAG DRÖMDE OM INGVAR CARLSSON FRAMPÅ SMÅTIMMARNA.

Drömmen e bara en sekvens. Jag ser mest en fräsch Ingvar Carlsson gå förbi mig på typ en trottoar i en solig stad, och han ler, vinden fläktar nog lite i hans hår. Det var en härlig sekvens helt enkelt.

Jag får en känsla av att jag har tänkt lite på Ingvar Carlsson på sistone. Senast han kom på tal var ju faktiskt i Skåne hos Loffas. Carl Bildt kom upp och Loffas frågade mor sin om det va han som kallades Sulan. Nej, det var det ju inte, för det va ju Ingvar Carlsson. För att nästan citera Silvermannen:
Undrar vad Ingvar Carlsson gör nuförtiden?



Nu regnar det, tunga droppar, katter och hundar från skyn. Perfekt filmväder!
Jag har laddat upp med tre dvd:er:

Reservation Road med Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo, Jennifer Connelly och Mira Sorvino.

Crash stjärnspäckad om rasism

La Vie an Rose Marion Cotillard och Gerard Depardieu i nån biroll

Gött! Hörs väl sen!

/ KÖTTAS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0