Ja nu gäller det..

Måste ju blogga innan skönhetssömnen. Sticker i ögonen, men vad gör man inte för Bloggen?
Dagen har vatt bra men uttröttande. Har fixat o trixat with THE exhibition, kommer bli sjukt bra och vilken kreativitet o fritt skapande det medfört! Bästa med dagen e nog att jag skapat en ny bekantskap: Pontas vita Volvo 740 -85 (ett år yngre än moi) aka Skrutti-Bang Bang. Fyrhjulsdrift ämnad för slir i slasket. Tog mig tillbaka till vintrarna när man fick skjuts till Getingeskolan av Bosse, Affis pappa. Jag tjöt av förtjusning i baksätet. Det va ju nästan som Liseberg liksom. Och trygg kände man sig, pappor kör väl inte av vägen?
Dagens lunch intogs på Värnamos hittills bästa pizzeria Chaplin (pizzabagaren e europamästare i pizzabakning, vann med pizzan Santa Lucia) tillsammans med en skvallerblaska som inhandlades på Statoil över gatan, för att Chaplin EJ TAR KORT, jag fick göra en klassisk Cash Back. Jajja. Pizzan va go, så va också godiset o After Eight:en o pizzabagarens Mossa o den antika kassaapparaten. Anywho, visste ni att Amy Winehouse bara e 2bananer hög? Och att Victoria Secret-ängeln då e 1 banan bred? Tror jag e ca 5 bananer hög o 2.5 bananer bred, men lite osäker på detta för mig nya mått - Bananmåttet.
Denna veckan e så sjukt soft. Jag gillar't.

To know you is to love you.

Go natt. / Köttas


Ponta, Limpan, Skrutti-Bang bang o jag på väg. Göttigt! 
 Ponta hjälper Loffas mäta avståndet.. Resultatet blev den toa som Smultron-Pärlan bannat Loffas ifrån. 1,5 meter skiljde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0