Misericordia = Barmhärtighet

Något jag funderat på är ju vad misericordia betyder.
Misericordia är ett ekoligiskt klädesmärke från peru/lima.
Jag har handlat kläderna på Impala i malmö men han har
inte märket inne längre för det sålde inte så bra tydligen.

Så idag, på resan hem från Lund till Åkarp så står
min granne där. Jag har sett han förrut och vi har pratat
lite, ytterst lite. Han studerade på komvux när jag var där
och han delar ut reklam. På vägen hem gick vi och pratade
med varandra, han kände igen mig och när det kom upp
att han kommer från peru/lima så var jag tvungen att fråga han
vad misericordia betyder. Han visste, men kunde inte förklara det
på svenska. Så vad tar Paul om upp om inte ett LEXIKON. Han slår
upp ordet och jag läser barmhärtighet. Han drar en parallel för att kunna
förstå det själv när jag försöker förklara det för han att det är som att
gud ger barnen och folket barmhärtighet när det kommer till synd osv.

Nu kan han mitt namn och jag kan hans och Paul är minst sagt min
nya favorit granne när det kommer till att vara hemma.

http://shop.misionmisericordia.com/epages/173102.sf/en_GB/?ViewObjectID=1161795

/ Loffas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0