Filmväder!

Gud vad det regnar! Iallafall nån skur varje dag, mest på kvällen, fast har man riktig otur så regnar det en hel dag, som idag. Eller så e det tur, så att man har en anledning att bara sitta inne och kolla på film.
Och som det regnar sen, det engelska uttrycket It's raining Cats and Dogs passar som en bra beskrivning, dunder och brak, åska och blixt!

Även ifall det var snart en vecka sen, och det blir en sen uppdatering, så iallafall..

I torsdags åkte jag och Loffas in till Lund på kvällen för att gå på bio. KINO - independentfilmälskares favvis. Vi hade reserverat biljetter till sista visningen av Nowhere Boy klockan 20.45.  Filmen handlar om John Lennon och det liv han levde innan han bildade The Beatles.

KINO var så sjukt snyggt att jag tackade gudarna att jag hade kameran med mig. Här e resultaten:



Biljetten.



I väntan på filmen.



Härligt blåa säten.



Mannen Loff.



JAG HAR EN FÖRKÄRLEK FÖR TOALETTER. SNYGGA FÄRGSPRAKANDE TOALETTER. TVÅLAR. KRANAR. GOLV OCH VÄGGFÄRG. (SKA GÖRA ETT TOA-INLÄGG SENARE IDAG, SÅ FÅR NI SER NÅGRA AV MINA FAVORITER).



Jag i min orange favvis-regnjacka mot den blå toaväggen, oh yeah!
Min kärlek till kombinationen orange/blå, komponentfärgerna, kunde man se i min kollektion från Värnamo Folkhögskola, Textilakademin.



Orange/blå.



Två salonger.







När vi kom ut från salongen efter filmen och toabesök ösregnade det, OCH ÅSKADE OCH BLIXTRADE. Hela himlen sken upp i blått flera gånger då vi stod och funderade på om vi skulle springa.

Det gjorde vi. Och det var så mycigt att springa genom regnet, hand i hand, hoppandes över vattenpussar. Kändes lite som att vara barn igen.





Recension av filmen.






Dessa två klipp tycker jag beskriver filmen perfekt. Det första ger hintar om storyn, Lennons uppväxtförhållanden. Det andra klippet visar att han gillade Elvis och Buddy Holly och hade en mera rockers-look än den hippie-look jag förknippar honom med, han skolkade, rökte drack och slogs. Nog hade han the rockenroll i sig. Jag gillade filmen fast man blev sugen på att se mer, mer om Beatles och höra den musiken och se förändringen från quiff till "långhårig" pottfrilla. Slutet var väldigt gulligt! Jag kan verkligen rekommendera filmen!

/KÖTTAS

Kommentarer
Postat av: Moa

Robin! jag har hittat den där roliga historien på mammas nya kille! http://www.youtube.com/watch?v=QDA9wRYso_Q

2010-08-20 @ 21:38:58
URL: http://mooasrofs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0