Helan Och Halvan

Skulle du någonsin befinna dig i värnamo och
behöver köpa något. Helan och halvan (vet inte vad affären heter)
är stället du ska gå till.
En affär som har allt ifrån tvättmedel, korv
lök, ris, godis. Det du behöver har dem, och dem är trevliga.

Jag har bundet kontakt med dem, vi är nästan kompisar.
Idag gick jag ner till affären/kiosken/entrepenörerna och
jag behövde köpa något att äta efter träningen.

Efter att ha gått runt i affären lite hittade jag.
  1. Ris
  2. Ägg
  3. Spenat
  4. Kaffefilter
Nytt liv eller vadå ?

Efter plockat mina grejer rör jag mig mot kassan och
möter en av dem som jobbar där.

- Hej kompis (tror jag han sa), jag har inte sett dig på 3-4 månder?

Nu hade det inte gått riktigt så lång tid sen jag var där sist men då var inte han där.

Jag berättade för han att jag hade varit på praktik hemma i malmö och inte befunnit
mig i värnamo på ett tag. Han berättade att han bott där ett tag men trivdes inte riktigt.
Jag förklarade att jag inte riktigt kommer ifrån Malmö utan lite utanför, och kunde hålla med han.

Efter lite snack så undrade jag om kunde få köpa två lösa cigaretter, brukar göra det där.

-Självklart kan du det, absolut, du kan till och med få paketet av mig att ha dem i.

Tack så mycket sa jag, och berättade för han att jag gillar er affär och jag håller mig
till er och går inte till Willys och sen önskade jag han en trevlig söndag och rörde mig hem.

DET ÄR SÅ HÄR MAN SKA BLI BEMÖTT I EN AFFÄR.
Gå nu dit och supporta värnamos bästa livsmedels/allt du behöver-butik.

Peace!



/ Loffas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0