LOFFAS vs SKRIVMASKINS BRANSCHEN

Att hitta rätt skrivare för utskrift av oh-film, overhead papper är verkligen årets sinnes grej. Nu har jag visserligen ordnat det, men shit vilken resa. Alla skrivare kräver olika. Började med en brother, när den började klura ringde jag deras kundtjänst, "det är inget vi garanterar" får jag höra efter att dem inte kan lösa mitt problem. Som inte ens är ett problem. Ni säger att eran maskin klarar av att skriva ut på oh-film. Eller, det står så under informationen på eran vara på nätet. Personalen säger detsamma. Men när man har installerat produkten, allt fungerar och man är nöjd, men när det är dags att skriva ut på oh-film, då är det plötsligt inget som man garanterar längre. Så den lämnade man tillbaks. Fick tag på folk som kan saker och inte jobbar i skrivar branschen ens och får en rekommendation på en Epson. Stöter på samma problem. Bläcket kladdar. Ringer kundservice. Efter mycket om igen, han ber mig läsa serie nr, kolla mina drivrutiner, allt stämmer men oh-filmen kladdar fortfarande, bläcket fastnar inte. Då är det plötsligt något man inte garanterar ska fungera IGEN. Shit, seriöst. Detta är ju dessutom ett annat företag, en annan sort skrivare. Men ni går säkerligen säkert samma "kundtjänst" utbildning på nått jävla spa i norge över en helg där det mesta ni hinner med är att sätta på varandra istället för att lära er och lyssna genom konferansen gång.

Allting verkar dessutom handla om att det gäller att ha rätt papper till rätt skrivare, så så jävla svårt var det. Men ändå, det är inget dem garanterar. Ska ni köpa skrivare i fortsättningen, som klarar av att skriva ut OH-film i a3 format. En Epson 1400 Stylus Photo, den har jag i alla fall, good shit. Än så länge.

http://www.kenrockwell.com/epson/images/epson-1400.jpg

äpplena fick inte jag på köpet varfall. kanske borde ringa imorn igen.

/LOFFAS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0