Kändisspan och ren revival!

Kim Sulocki

Kommer ni ihåg honom? Han från Tre Kronor.

Jag såg honom när jag körde en Bra-blå stadsjeep genom Malmö förra fredagen. Jag skrek: "KÄNDIS-SPAN". Ha, mest för att chocka min medpassagerare, men också för att det e ju alltid lite kul när man e nånstans där man inte känner så många OCH man faktiskt känner igen en människa. Att man sen inte känner människan på riktigt gör väl inte så mycket! Eller?

Vad va det han hette i Tre Kronor? Va det Klimax, eller va det nåt mer korrekt namn? Hmm..

Iallafall, tvingades jag köpa 2 filmer för 99:- idag på Hemköp. Loffas stod för tvånget. Bara så ni vet. Men iallafall, just det filmerna det blev va: Hugo & Josefin, en av Sandrews Filmpärlor, svensk klassiker typ, och sen Elias och Kungaskeppet. Kommer nog inte bli en svensk klassiker, men Kim Sulocki gör en av rösterna i detta animerade äventyrsdrama. Lite i samma animerade stil som filmen om de där bilarna, racerbilen, o trucken och de andra, som kanske gick på bio förra året, vad vet jag?

Snacka om Revival. Han liksom bara poppar upp överallt, som Gubben i Lådan, ja iallafall på två ställen i MITT liv. I Loffas liv. Vänta bara tills han dyker upp i ert. Kärt återseende. Liksom. Jag menar att jag såg honom i Malmö, vid ett övergångsställe vid stationen, tillsammans med en annan LÅÅNG äldre skådis måste ju betyda att han kommer dyka upp på typ en teaterscen nära dig, eller på bioduken i din hemstad. Jag förväntar mig faktiskt att han snart kommer och väcker mig, utanför mitt rum på andra våningen, liksom kollar in genom mitt fönster, poppar upp, och säger med mjuk röst "Go morron kära du, klockan e faktiskt sju".

Ja, jag säger då det..

/ Köttas


Kommentarer
Postat av: Victoriahjorth - [fotoblogg]

sv: om du fortfarande är intresserad så maila mig istället på:

[email protected]

2010-04-15 @ 08:21:37
URL: http://victoriahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0