På den åttonde dagen bloggade Hon

Ja det har ju varit tomt. Tomt på Köttas-inlägg. Tomt i Köttas huve. Inspirationen har sinat. Karln, Loffas, har fått jobba sig svettig av att blogga för två. Men nu e jag här igen, efter åtta dagar i ett tomt universumsmoln.

Man brukar ju säga att vädret e ett bra samtalsämne då man inte direkt har nåt att säga, så jag tänkte börja med det, lite sådär lätt.

I Värnamo där vi befinner oss spelar april, april oss verkligen ett spratt. Ena sekunden skiner solen så att man blir blind, och nästa tragiska ögonblick regnar/haglar/snöar det! Hur fan e dettta möjligt? Enda ursäkten vädret har e att det är april månad. Det kallas väl inte aprilväder för inget, liksom.

Hmm, väder, intressanta grejer.. Brittsommar o indiansommar! Vad kommer vi få njuta av i år?

Eftersom hösten glödde av sjukt mycket och sjukt röda, färgstarka rönnbär så fick vi ju en kall vinter, eller e det så, jag vill så gärna tro på det. Och sen efter en kall vinter, har jag hört, kommer alltid en het sommar! Fan va gött det skulle vara, kunna få liiite färg på de elfenbensvita lemmarna. Jag har ju solat, lite, i helgen, men nån direkt rand har inte uppkommit, dock fräknar. Och det gillar vi ju!

Nu e det mycket rambling words coming out, bla bla bla, ska göra ett mera strukturerat inlägg senare. Ja.


Vill bara att ni ska veta vad en BRA BLÅ färg e för nåt, jag har dille på denna färg just nu. Jag har aldrig sett mig själv som en kall blå innan men fasiken den bara växer fram hela tiden. Men socken ovanför e så jäkla korrekt att jag dör, vill drunka, gött, simma, och svimma!

Pussar & Kramar / KÖTTAS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0