Capellagården, Öland.

Hej, Köttas här.
Nu har jag flyttat. Till Öland, Capellagården för att vara mer exakt.
Här ska jag plugga, textil.
Jag har fått ett rum, med havsutsikt och trägolv och trevliga grannar!
Jag är faktiskt pirrig och glad, det kanske inte blir så farligt det här ändå (jag e inte så förtjust att flytta rötterna hit o dit och inte känna en enda person på ett helt nytt ställe). Men som sagt, jag tror dethär kan bli bra! Solen har snart gått ner  bortom Kalmarsund och fastlandet, ska bli spännande att rulla upp gardinen imorgon och se vad det blir för väder och se hur rosenträdgården kommer se ut i morgonljus.
Frukost är redan halv 8, och sen e det upprop klockan 10. Ska bli kul att se vilka som ska gå i min klass, jag vet att det kommer gå två japanskor. Och jag som hoppades på det! En, Ayako, träffade jag på bussen hit från Kalmar. Det ska bli spännande att höra de berätta om Japan!

Här e lite halvtaskiga bilder på mitt rum, just nu, funderar på att möblera om!



Sängen, med mitt älskade påslakan. Nåt färgsprakande som piffar upp.




Fönstret med skrivbordet till vänster.




Anslagstavla, gapande tom just nu, fin byrå, schysst bokhylla och skrivbordet.




Tråkig garderob, men fin spegel med små hoppande renar/bockar i nederhörnen. Like!




Trägolv och trasmatta.




Solnedgången. Där solen syns nu, ser man havet. Inte mycket, men ack så trevligt!




Fin höstig klängväxt på utsidan av huset, Privaten.



Och Rosenträdgården. Ska bli kul att följa dess olika färger under året.

Nu ser jag fram emot att gå och lägga mig, kolla på nåt på webb-tv eller en dvd. MYS, imorgon börjar allvaret.

/ KÖTTAS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0