Cykel till Jakriborg

En femtonminuters cykeltur till hansastaden ute på skånska slätten (Hjärup) tog plats på torsdagen.

Loffas har tidigare bott här och området fångade Köttas med sin färglada prakt på tågresor förbi, så det kändes som en ypperlig idé att ta oss dit.

Denna bild fanns på google.se.

Resten är mina..



Åkrar & Himmel



Köttas & Loffas på skånskt grönbete



Min älskade turkosa herrcykel och jag e äntligen återförenade. Han bor numera i Åkarp.



Jag kunde inte få nog av de oändliga åkrarna..



..eller de vackra molnen på himlen. Inte ofta man älskar moln så mycket! They were SPECIAL!



The Sign.



Och jag kan inte få nog av min Loffas!

FRAMME!

















BELÖNING!



Jakriborg levde upp till mina förväntningar, vad gäller arkitekturen och gränderna och hur området var uppbyggt. De spetsiga takåsarna och de varma färgerna penslarna doppades i, i slutet av 1900-talet. Dessutom var det så sjukt oväntat att det var så öde där, för så mycket mer än ett bostadsområde är det inte. Men vem vet, kanske blir det så som det var planerat från början: ett bostadsområde med 3500 lägenheter på åkrarna runtom.

Väl värt för arkitekturintresserade!

/KÖTTAS








Kommentarer
Postat av: lilP

Svinsnyggt inlägg! Like alot! ...och vad snygg han är loffas, filmstjärna-feeling på den bilden!

2010-08-09 @ 18:22:02
Postat av: KÖTTAS

JA visst en han snygg! Lite James Dean nästan, eller Mr. Big?! Vad säger du?

2010-08-12 @ 23:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0