Halmstad - Folk i rörelse

En skånepojk har vistats i halmstad ett tag, en vecka för ett vara nästan exakt.
Och nu ska jag försöka sammanfatta vistelsen. Halmstad, slingan. Det är deras egen
lilla tv-kanal. Där sa han det, en random gubbe,man. "halmstad, det e gott, folk i rörelse". Och det borde räcka.
Folk i rörelse, fantastiskt utryck. Ett annat härligt utryck var, "ja, de har jag hört ifrån en del elaka tungor". Elaka tungor, så sjukt gjutet. Det var gubben i hälsobutiken som sa det. Vi har flyttat, nu säger jag vi, för jag har ju givetvis spenderat min tid där med köttas, ingen minder än den köttande köttaren. Vi har kvällsdoppat, smugit sakta men säkert förbi per gessles hus, skådat hennes gammla arbetsplats. ätit shit-ost (vet inte hur det stavas), hjälpt den vackras syster att flytta, och passat barnen, byggt lite lego hann man också med. När byggde man lego sist? Kommer inte ihåg, men bitarna är fortfarnade likadana. Det är bara jag som har förändrats.

En flytt som bestod av tunga lass, gammla goa gubbar, och fulla äldre men ändå yngre män/pojkar. Vem börjar dricka cider halv 10 när man håller på att flytta? ingen aning.. Annorlunda må jag säga.

vickningschips is good shit.

Hyrt film. 8 filmer. fick äntligen sett adams äpplen. kommer en review om den senare. den har jag tekniskt sett velat se sen 2006. och där, på halmstads nya stadsbibliotek låg den och väntande på mig, 15 kr. cheeesus. så fet den var!

nu vet jag inte om detta inlägget fullt ut ska handla om allt vad vi har gjort, för det har trotts allt vatt vi som gjort det och inte ni. men ni fick en liten preview eller vad man kan säga. tänkte faktiskt fylla ut resten av inlägget med bilder från resan, bilder är alltid och kul, och jag vet att ni kommer bli impade, då ska ni veta att vi har båda två tagit dem, så jag tänker inte ta äran för alla! min älskade köttas, du sitter ju här men jag vill ju säga tack ändå för en fantastiskt trip, du är go klart. love jon!

























/LOFFAS&köttas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0