Lura ingen tre gånger

Har ni hört historien om han fåraherden som vaktade fåren (såklart) och som vid tre olika tillfällen ropar på byborna, och lurar dem att komma för att vargen en nära och kan skada fåren. Men där e ingen varg. Och sen den fjärde gången han ropar, för att det verkligen kommer en varg, då kommer inte byborna för de tror bara att han skojar som de andra gångerna. Otur, skyll dig själv.. ja.

Alltså sånna böcker fick man ju läst för sig som barn, och på mig har det satt sig fast.

Jag råkade just lura Loffas att jag satte en bil i halsen, han såg helt förskräckt ut och jag var tvungen att sluta luras för jag tänkte på ovanstående budkap. Oh herregud, jag e lite sådär skrockfull också.

Men det e inte Loffas.. "Ha, lura vargen att byfånen.." sen gick han och köpte en limpa bröd.

/KÖTTAS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0