Rojalist? Jamen javisst!

Det e mycket vi inte har i stugan. Persienner, soffa eller TV, alla lyser med sin frånvaro. Men våra grannar Lennart & Gittan bjöd in oss för att titta på Bröllopskonserten. Jag var först lite skeptisk, men mamma va pepp, så halv nio gick vi över gräset intill 40tums-TV!

Jag måste erkänna i dessa dagar när alla snackar om att vi inte ska ha nåt kungahus bla bla, och att skattebetalarna betalar hela kalaset, jag e en rojalist, faktiskt. Vi har ju ändå haft ett kungahus i evigheter, varför skulle vi då helt plötsligt inte ha det, de skulle ju ändå finnas där, familjen. Det e ju faktiskt trevligt. En president vore så jäkla trist och tråkigt. Nu får vi ju lite flärd och glamour i vardagen.

Under Bröllopskonserten fällde jag några tårar. Jag e svag när det gäller kärlek och budskap. Mitt favoritnummer under kvällen var den kinesiska ballerinan, herregud, man blev bara mer och mer imponerad av varje otrolig akrobatkonst hon gjorde. Jag menar att ballansera upp och ner på ett ben uppe på en karls huvud, det e det tamej tusan inte många som klarar av.
Balett har alltid varit en favorit hos mig, jag önskar själv att jag hade börjat på balett, det e ju så vackert och inte minst deras kroppar, sjukt snygga. Muskliga, starka men samtidigt smidiga och smala, vilken kombo. Avis? JA!

Om ni missade balettframträdandet tänkte jag här dela med mig. Youtube har ju allt!



Nu ska jag gå och lägga mig, få min skönhetssömn och sen ladda inför en stillasittande dag i Lennart & Gittans soffa med näsduk i handen och finast nerpackade klänningen och käka prinsesstårta så det står härliga till. Ha.

/ KÖTTAS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0