10 kronor för att höra bajsande flickebarn på Malmö Central..

heeej bloggen. läget?
fasiken själv ligger jag i sängen o hungrar ihjäl men nu e det sån FIT-hysteri här på Bästbo att jag knappt vågar gå ut o skära mig en ostabit. känner ju att det vore gött..

min frukost idag bestod av:

 & "chips" OCH vatten. Min favoritmacka liksom, fotade ingredienserna så att jag kan tillverka en sån här hemma, de enda som känns krångligt e The Pickles. CHEESE PLOUGHMAN'S. Boots' egna e jäkligt god. Mmm, vill ju ha nu.

Jag blev så glad att när jag insåg att metoden Byt-ut-alkoholen-mot-vatten-vid-midnatt faktiskt funkar. Har aldrig riktigt provat det förrut, men nu kommer jag definitivt göra det, va ju inte ett dugg bakis på den 9h långa resan. Däremot va jag sjukt trött. Sov hela flygresan från och till, man vaknar ju ibland när flygvärdinnorna klackar förbi o då inser man också att man har saliv i mungipan, man kan helt enkelt inte riktigt slappna av. Bli till allmänt åtlöje, nä tack!

Manchester-helgen har vatt kort o intensiv. Köpte ju en ny kamera för £64 exkl. minneskort. har verkligen insett att jag inte klarar att leva utan en kamera, jag gillar den insikten. Fredagen ligger dock fortfarande i Jennys kamera, batteriet laddade ur o laddningssladden is nowhere to be found. herregud. kameragrejer bara måste man ju hålla reda på!



Alltså jag lämnade allt igår för att skriva nu istället, höll på att kollapsa kl. 02 imorse och dessutom hörde jag Loffas snarka genom väggen. Kände helt enkelt att det var tid för sömn. Nu e jag sjukt trött, endast uppe för att jag har ett tvättberg att deala med.

Gud, jag känner mig helt tom, känns som jag tappat Manchester-tråden över natten. Kanske borde fixa lite frukost..

Av min nya bekantskap Kramer har jag fått en massa ny
(iallafall för mig, jag har varit sjukt insnöad på Bruce Springsteen) musik:
The Acorn Whitest boy alive Yeasayer My tiger my timing CAN Wild Beasts Tears for fears.
Dessutom blev jag sjukt pepp av Hot Chip's senaste: One Life Stand.

Saknar mina vänner i Manchester (Toby, Jonny, Will, Lello, Craig, Jenny och Emma såklart! CamillaMarika is in Hong Kong at the mo, but she is missed in Manchester). Saknar, nu när jag sitter här hemma, möjligheten att bara gå runt o säga hej till alla på deras jobb. Saknar därför inte att jobba där, iallafall inte på Caffe Nero, där va man ju som en instängd apa i en bur, dit alla kom o hälsade på mig istallet. Men fick dock ett jobberbjudande, vet ej exakt hur seriöst det är, men sommarjobb på http://www.cornercollective.co.uk/ känns som en plan om inget annat kommer upp och känns mer lockande. 

Saknar också den tidiga våren i England. Ljummet o alla körsbärsträd slår ut, finns nog inget som slår det. Tanken på att andas in Manchester-vårluft får mig att känna mig fri på ett svävande sätt.

Saknar också maten. Eller tillgången till den. Hann äta på Nandos (spicy chicken place), hann med en fulcurry (ingen från The Curry Mile i Rushulme, tyvärr), Mackan Cheese Ploughman's, fyllepizza efter lördagens bravader (tjock botten och på de vegetariska pizzorna får man grön paprika, mushrooms, majs och lök, så sjukt jäla gott). Missade dock mitt favvoställe Barburrito, där man kan välja själv vilka ingredienser o hetta man vill ha på sin burrito. Nästa gång helt enkelt!

Spotify just nu: Yeasayer - Ambling Alp = PEPP!

Bilder kommer komma, när uppladdningsköttet funkar. Blah.

Ha det gött, måste ta itu med mitt liv nu, återkommer då det är uppnått.

/ Köttas

ps. förklaring av rubriken. När jag va på Malmö Central igår eftermiddag (spenderade två timmar där) passade jag på att går på toa, för 10 kronor. Jag va fääärdig o stod o klädde på mig ytterkläderna när en mamma kommer in med sin typ 4åriga dotter. De går in på en toa o lämnar dörren öppen medans dotter gör en nummer två! Kändes helt sjukt. Fan jag brukar inte vara pryd men det fick mig faktiskt att rynka på ansiktet av disgust. Eeeeew. 10 kronor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0