Berlin Bengt

Många av er vet vid detta laget att jag har en ny mobiltelefon.
En samsung, färgskärm, kamera, bluetooth, ja jag kan filma och allt möjligt.
Vad jag även kan är ta ett foto, sen använda den som nummerpresentation
när någon ringer. Så denna dagen, förutom haft ett väldans aventyr med Åsa,
vår servicechef på skolan, letat efter mitt paket som innehåller min tryckfärg,
som inte fanns någonstans. Någon springer tydligen runt med en totalt okänd
signatur och kvitterar ut främmande paket så där lite lätät på tvären, slanten.
Jag blir så trött. Någon röker nått, defintivt.

Blandat med äventyret har jag fotat folk och uppdaterat mobilen osv.
Så vid lunchen sitter jag. Fottar frida, sara, och då läser jag högt upp "Berlin Bengt".
Berlin Bengt tänker jag. Vem fan är berlin bengt.
Jag känner ingen bengt, och jag har aldrig vatt i berlin.

Hmm, skumt. Jag ringer nummret ingen svarar. Då slår det mig att, mobilen är begagnad
och ett och annat nr kanske kan ligga kvar. Men konstigt nog är det endast detta nr
som finns kvar i mobilen. Har jag haft feting minnesförlust och träffat någon som
heter bengt och är från berlin, laggt in han i mobilen och total glömt bort han.

Jag kommer nog aldrig få svar på detta. Men vem kan berlin bengt vara.
frågan består. Jag är inte så intresserad av att verkligen få veta vem han
är. Det är bara kul att leka med tanken vem han kan vara, och bygga upp
en lite figur i huvet som är berlin bengt för mig. Han är definitvt en äventyrar
kille. En sådan person som fixar det du behöver när du behöver det.

- Har du sett mitt kylskåp?, hittar det ingenstans.
- Tat lugnt, vi ringer berlin bengt, han vet.


bengan fan..

/ Loffas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0