KLART MAN SKA KOKA TILLS DET E KLART!

HEJ BLOGGEN O VÄLKOMMEN TILL KULTURNYHETERNA. IDAG TÄNKER JAG TIPSA OM MITT NYA FAVORITMATLAGNINSPROGRAM. JA KANSKE TILL OCH MED FAVORITPROGRAM RAKT AV, LIKSOM. TV8s MAURO & PLURAS KÖK. FENOMENAL UNDERHÅLLNING, DET HÅLLER FILIPPA MED OM, HON LIGGER UNDER MARÄNGTÄCKET HÄR JÄMTE.

VI HADE ALDRIG SETT DET TIDIGARE, MEN IDAG KÄNDE VI DET VA ETT BRA YPPERLIGT TILLFÄLLE ATT PLÅGA OSS HELT ENKELT, INTE PLÅGA OSS AV PROGRAMMET UTAN AV ALL SJUKT GOD MAT DE LAGADE, VI SOM E DÖDSFATTIGA TILLS CSN KOMMER PÅ TORSDAG OCH HAR BARSKRAPAT HELA LILLA GULLIGA SKAFFERIET. O BARMA OSS.

HÄR KOMMER NÅGRA SKÖNA CITAT FRÅN PROGRAMMET OCH VAD VI SA UNDER PROGRAMMETS GÅNG:

VI BJÖD IN KIKKI PÅ EN KORV. EN STUELN KORV, SÅKLART. (VI)

- VEM FAN E DU?
- JAG E LENA PH!
- JA, DET SKITER JAG FULLSTÄNDIGT I! (MAURO SOM PERSBRANDT, tydligen e Mauro sjkut bra på att imitera folk, enligt PH, så det kommer man nog få njuta av under säsongen)

PLURAS KOKBOK:

EN DUTT OLIVOLJA

KLART MAN SKA KOKA TILLS DET E KLART

HÄLL I DEM O SE VAD SOM HÄNDER

(denna kokbok vill vi gärna ska komma i tryck innan Västbo-tiden e över i juni, HÖR DU DET PLURA?)

NUDISMEN RÄDDADE MIG FRÅN KOKAINET. PLURA LAGAR TYDLIGEN ALLTID MAT UTAN TRÖJA. ENLIGT MAURO E DET STÄNDIG MYCKET VARMT I PLURAS KÖK. FULL FART SÄGER PLURA. OCH NÄR LENA KOM IN I PROGRAMMET KOMMENTERADE HON DET SÅHÄR (på skön småländska) NÄR PLURA GICK UT UR KÖKET:
SKA HAN TA PÅ SIG EN TRÖJA? ELLER SKA DET VA SÅ NAKET & BLANKT? vet ej va Mauro svarade..

PLURA: SOM SAGT, MAN SKA INTE KRYDDA IHJÄL EN GOD FISK.

HÅKAN, SKÖNINGEN, OM SIN FAVORITMATSTUND I BRASILIEN (fetingstor parmesan, grillat kött som man åt medans den fortfarande "puttrade" OCH rödvin: JAG LOVAR DET SVARTNADE TILL SÅDÄR. JAG ÄLSKA MAT! 

HÅKAN, OM NÄR HAN BÖRJADE LAGA MAT, "HEMMA HOS MORSAN & FARSAN":
JAG HADE I SÅ MYCKET MORÖTTER OCH GURKOR, JAG HADE I ALLT SOM FANNS, NJA, KANSKE INTE GURKOR SÅ MYCKET DÅ..

VIKTIGAST AV ALLT NÄSTAN. INLEDNINGEN AV PROGRAMMET. PROGRAMMET PRESENTERAS SÅHÄR: HÄR SKA VI LAGA GO MAT IHOP OCH SKRÅLA TILLS SOLEN GÅR UPP.

jag & filippa har kommit underfund med att vi vill adoptera Plura, så att vi kan få va med varenda gång han lagar mat, kanske vore det bättre om HAN ADOPTERADE OSS. vi har ju hungersjukan nu, det e inte rrroligt. vi skulle kunna äta allt eller vadsomhelst just nu, fast en grej kom vi underfund med att vi verkligen inte vill sätta tänderna i o det är vad det luktade nyss i köket. NUDLAR & VÄLLING. kan ni tänka er nåt vidrigare än vällingsoppa med tillhörande simmande nudlar. "kan vi stänga av dörren, det luktar.. bla bla bla".




åh, PLURA, jag har en ny idol. fan va nice, det enda som saknades i första programmet av matlagningsprogrammet va PLURAS flätor.

ELDKVARN HAR GJORT EN LÅT/ALBUM SOM HETER: EN LÅNG HET WEEKEND. det tycker jag låter så trevligt att jag lovar mig själv att forska, lyssna mer på Eldkvarn så att jag vet om det e ett album eller låt. LOVAR! PÅ HEDER & SAMVETE.

NU TÄNKER JAG AVSLUTA MED ETT HÅKANCITAT (när han för första gången träffade Plura som han beundrat så länge o till och med diggar MER ÄN EVERT TAUBE:

-FÅR JAG HÄLSA PÅ DIG .. GAMLE VÄN, FASTÄN JAG ALDRIG TRÄFFAT DIG FÖRUT.

god sömn.

/ Köttas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0