Nattens dröm #2

Det är modevisning. Jag är slö,trött,arg och jag hittar inte mina grejer.
Jag sitter på golvet och folk springer omkring mig överallt och jag kommer
på vart mina grejer kanske kan ligga. I förrådet. En hylla upp, jag sträcker mig
upp och drar ner väskan som sitter ihop med en annan. Alla mina grejer finns inte
där. Jag bestämmer mig för att gå hem. Det är snö ute och jag går mot något sorts
palats. Där tycks finnas en reception och jag ser bakom mig att tre människor är
bakom mig. Jag får känslan av att dem vill skada mig på något sätt. Jag ställer mig
vid min dörr, och dem vid deras. På något sätt så släpper jag in dem i min lägenhet.
Ingen aning varför men det kändes dumt. Nu har jag fått det klart för mig att
dem vill förstöra min modevisning för mig. Dem går runt med någon påse i min
gigantiska lägenhet, den är fantastiskt fin och stor, enorm måste man säga. Stora
fönster, fina möbler (tror jag). Jag lyckas få ut dem ur lägenheten och sen går jag
ut på min balkong. Det är snö upp till midjan och jag måste balansera på pinnar
där ute för att överleva. Min bror dyker upp från ingenstans och vi börjar konversera.
Grannen där uppe skyfflar snö och vi ber han komma ner.

Här händer det grejer jag inte har så stor koll på i drömmen.

Jag ligger i sängen och kollar tv. Moa bankar på min dörr och skriker att modevisningen
har börjat och jag måste skynda mig, jag svarar inte. Konstigt nog kan jag se henne igenom
dörren, det är fönster ut till korridoren. Så när jag ligger i min säng ser jag vad som sker.
Jag vaknar till lite och försöker svara på. Hon springer iväg. Jag tar upp mobilen och ringer
moa, hon svarar, men jag kan inte prata för jag har så mycket snor i halsen/näsan. Jag tar
tag i mig och springer till modevisningen..


SLUT
.

JAG VAKNAR NU AV ATT JAG GÖR SMÅ LJUD AV MIG
OCH SEN GÅR JAG OCH SNYTER MIG
.

/ Loffas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0