Nattens dröm

Dörren till mitt rum är öppen där jag kan skåda trappan.
TIll höger om mig har jag tre stycken stora fönster, de når
ända ner till marken och högt upp i taket. Allting är så här
som när man fottar med sepia, lite gul aktigt. Plötsligt
ser jag har det börjar springa tre stycken små djur i trappan
på avstånd. Dem kommer nårmre och närmre, och det visar
sig vara tre stycken kaniner. jag blir förvånad och tänker
"vafan e detta". DÅ, plötsligt bakom dem kommer deras
barn, dem är inte större än 1-2 centimeter men jag tänker
att jag måste döda dem. Jag hittar världens största sopborste
och börjar mosa dem och skyffla ner dem från min våning, för
upp in hit ska dem så fan heller. Då märker jag det sjukaste,
alla kaninerna är kopplade i en lång kedja och det visar sig vara
att det inte är kaniner längre, det är något annat djur, lutar
åt iller hållet faktiskt. Så där långt,smalt och opålitligt. Jag har ingen
chans mot dessa djur och jag börjar fundera på vem som vill utsätta
någon annan för dessa hemskheter. Samtidigt börjar det klia på mig.
PÅ HELA KROPPEN, hetts klia från ingenstans. Jag springer tillbaka
till mitt rum, lägger mig i sängen under täcket men inget hjälper.
Jag lyfter huvet från täcket och tittar ut. De kopplade djuren springer
upp och ner i trappan och ute regnar det något men jag vet inte vad.
Det sur ut som små tussar av något och faller inte lika tungt som regn.
Mer som ett djur som kommer från någonstans och har full koll på
hur det flyger och gör sig redo för att landa.Och som metod för att
ta död på mig biter de sönder mig. Jag gömmer mig i fosterställning
under täcket igen och börjar koppla de kopplade kaninerna och dessa regnande
djur som biter ihjäl mig sakta med säkert. JORDENS UNDERGÅNG, det måste vara så.


/Loffas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0