Min Dag, oj oj oj..

Idag har jag jobbat i skolan morgon och kväll, men under dagen var jag i Kalmar!
Jag hade nämligen en tid hos en doktor på Kalmars Privata Gynekologer, ha. Och idag vart det första gången i mitt liv jag skulle ha en manlig doktor.
Jag vart inte riktigt inställd på att bli undersökt när jag åkte från Öland då jag bara ville ha ett p-pillerrecept utskrivet. Men då jag ringde min kära mor, som jobbar som sjuksköterska på en kvinnoklinik och frågade vad hon trodde så sa hon att Jo, men det gör de nog eftersom det är första gången du går till de. Okej, ja det var ju skönt iallafall att jag kunde ställa in mig på undersökning och att det ej skulle komma som en chock då jag väl var där, för undersökning blev det. Detta kanske verkar som ett väldigt privat ämne att ta upp i en blogg men jag tänker inte gå in på några detaljer, men så här i efterhand kommer man på sig själv med att man vart nervös väl inne i undersökningsrummet när han sa till en
Här kan du byta om...
Varpå jag frågar Ska jag ta av mig skorna? Klart som fan, mitt dumma fån, måste du ta av dig skorna, annars kommer du ju aldrig få av dig varken byxor eller trosor. Han svarade vänligt Ja du får ha på dig vad du vill bara du tar av dig byxor och trosor.
Herregud, jag fnissar lite för mig själv då jag tänker på det.
Det allra skönaste med hela besöket var hans kontor i vilket han hade en stor matta från Kateha (mattföretag beläget i Värnamo dit vi var på studiebesök under vår klassresa i höstas). Jag kommenterade den det första jag gjorde och sen babblade vi på om min utbildning och mattan och inredning, som han har som intresse, allt detta gjorde det så mycket mindre awkward och jag hann knappt tänka på att han kände på mina äggstockar. Babbel kan vara ack så bra ibland!!

Sen gick jag på stan som belöning. Jag köpte ett par marinblå byxor på H&M för bara 199:- (köpte ett par förra veckan, men de var så sköna och satt som en smäck att jag vart tvungen att gardera mig och köpa ett par till). Och sen blev det en stickad naturfärgad tröja på Carlings.
Och nu måste jag bara gör lite reklam för alla trevliga Kalmar-tjejer som expedierat mig idag. Tänk vad det gör mycket att personalen i affären är trevlig och är villig att hjälpa en med diverse råd och uppassning, man blir helt klart mer shoppingglad.
Tjejen inne på Carlings var så jäkla skön, Smålands härligaste dialekt, dr.Martens på fötterna och den mest androgyna, blekta frisyren i Kalmar stad med omnejd. Kändes lite som en stil-syster!



Min nya tröja!



Här i provrummet i den naturvita modellen.

Jag hade dessutom fått i uppdrag av min käre huskamrat Paul-Robin att gå på jakt efter en krokodil eller ödla i plast med rak svans eller en undulat på BR som han kollat ut tidigare.
Den här blev det och visst e den fin! Den ska gjutas av och pryda en av hans galna keramik-skapelser.
Den kommer bli alldeles, alldeles underbar!





Tack och god natt! /KÖTTAS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0